reklama

Nástrahy tehotenstva

Prvý mesiac a prvý šok z tehotenstva  bol za mnou a tak ma koncom roka čakali ďalšie okolnosti, s ktorými bolo potrebné sa popasovať. Každý deň riešim v práci nečakané situácie, ale v tých osobných je to z nejakého dôvodu vždy iné!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Aby tých zmien a noviniek nebolo málo, hneď na prvej kontrole som dostala od lekára odporúčanie, aby som obmedzila cestovanie lietadlom (ako som ho totiž informovala, v poslednej dobe som viac vo vzduchu ako na zemi a nechystala som sa s tým ešte prestať). To predstavovalo celkom problém, keďže o týždeň sme mali odletieť na tri týždne do Vietnamu – na svadobnú cestu, na ktorú sme čakali niekoľko mesiacov po svadbe. Tak som ako správna novodobá pacientka naštartovala Google a prečítala si odporúčania a názory na rôznych fórach a stránkach (samozrejme nič odborné, ako stále zisťujem, nájsť na internete odborné vyjadrenie k hocijakej tehotenskej téme je ako hľadať ihlu v kope sena – presne však viete nájsť milión fotiek rôznych "tehuliek" a ich brušiek v každom týždni tehotenstva). Poučená internetovými informáciami som sa nakoniec rozhodla risknúť to a letieť. Netušila som však, aké rôzne nástrahy cestovanie v tehotenstve prináša!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odporúča sa vyžiadať si v lietadle miesto s väčším priestorom pre nohy. To je perfektná rada, veď komu by sa chcelo tlačiť na mini mieste, ktoré nerešpektuje ľudí nad 160cm! Ale zrejme od niekoho, kto nečítal smernice leteckých spoločností. Tehotné ženy nemôžu sedieť pri núdzovom východe, jedine že by som túto skutočnosť zatajila! Presne to som mala v pláne, ale exit seats aj tak neboli dostupné. Hm, tak ďalšia rada – sadnite si do uličky. Ok, uličkové miesto síce neznášam, lebo sa cítim ohrozená tými vozíkmi s jedlom a kopou ľudí, ktorí chodia hore-dole, ale idem do toho, to sa dá zvládnuť. Ďalšie odporúčanie znie: každú hodinu sa aspoň na 15 minút postavte a prechádzajte sa, pocvičte si v uličke. Dobre, prvú hodinu som prešvihla, lebo sme stúpali a pilot stále nezhasol značku pre odopnutie pásov. Tak na to pôjdem ďalšiu hodinu. Prechádzka na záchod a späť, niekoľko podrepov, výpadov vpred, čudné pohľady ostatných pasažierov, niekoľko natiahnutí sa, kuk na hodinky – prešlo 5 minút! No tak na úvod by to mohlo stačiť. Toto však mám opakovať ešte 10x? Túto radu asi vymyslel niekto, kto letel najďalej do Košíc, lebo sa mi v prípade tohto predlhého letu zdala absolútne nezrealizovateľná. Nakoniec som sa rozhodla, že pre moje tehotné ja bude lepšie a prínosnejšie, keď oželiem 8 x 15 minút pochodovania po lietadle a pospím si. To na žiadnej stránke nepísali, ale mne sa to zdalo ako ten najlepší nápad.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Let som celkom zvládla a teraz sa už len popasovať s ďalšími zaujímavými zisteniami, ktoré ako netehotná cestovateľka riešiť nemusíte, ale ako tehotná cestovateľka musíte mať oči a uši na stopkách. Už pred cestou som sa rozlúčila s pôvodnými gurmánskymi očakávaniami – žiadne pečené tarantuly, polievky z lastovičích hniezd, surové vajíčka, hadie srdcia, chrobáčiky či larvy jesť nebudem. Ostatné by však malo byť v pohode, však? Tak skúsme hneď prvé typické vietnamské jedlo – polievka pho alebo výrazný vývar s rezancami a...surovým mäsom! Normálne ju pripravujú tak, že vezmú plátok surového hovädzieho a len ho omočia do horúcej polievky, čo zaručí jeho tepelnú úpravu. Pre tehotnú ženu však nástraha v podobe lystérie a všelijakej inej parazitickej hávede. Ďalšou súčasťou polievky pho bývajú aj bylinky – normálne sa ich účinky velebia, ale v očakávaní si aj na bylinky treba dávať pozor. Bazalka alebo mäta sa teda z jedálnička škrtajú. Samozrejmou položkou na zozname vylúčených potravín je alkohol. Tak som si na terase najznámejšieho vojnového hotela v Ho Chi Min City srkala výborné nealkoholické smoothie a aspoň môjmu manželovi som dopriala výborný drink s alkoholom za dvoch. Ale musím ho pochváliť, držal so mnou tehotenskú abstinenciu a až na pár piviek si užil netradičnú úplne triezvu dovolenku s množstvom spánku a oddychu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak teda zhodnotím našu svadobnú cestu, ktorá mala na mále pred úplným zrušením, zvládli sme ju na výbornú. Malá bodka v mojom brušku s nami precestovala pol sveta, absolvovala 4 medzištátne lety a 4 vnútroštátne vietnamské lety a zatiaľ sa zdá, že sa jej cestovanie páči. Uvidíme, ako sa jej s nami bude páčiť v ďalších týždňoch a musím priznať, že už sa začínam tešiť, keď sa začne prejavovať a dá nám najavo, že je tu s nami.

Martina Filová

Martina Filová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Od hľadania lásky, cez sklamania až k nesmiernemu šťastiu. Život je nevyspytateľný a občas priveje udalosti, o ktorých je hriech nepísať.V súčasnej dobe ma "zabáva" hlavne tehotenstvo, ktoré je nové, neprebádané a každý deň prekvapivé. A s mojimi zážitkami by som sa rada podelila, aby ostali zachované pre mňa i ostatných, ktorí prežívajú niečo podobné. Zoznam autorových rubrík:  TehotenstvoVzťahyNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu